Innermost Echoes

2022
Arts & Performances
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Innermost Echoes is a mixed-media installation work which explores novel physiologically-driven performance practices. Prior recorded physiological data from a performer (Danny Hynds) will loop and manipulate two unattended musical instruments (robotic koto and Eurorack synthesizer), thereby affording a sense of freedom and autonomy to the objects themselves. In a sense, the prior presence of the performer will act as a vessel or avatar to guide the instruments.
Innermost Echoes: Live is an improvisational performance series which utilizes physiological sensing in a variety of musical and performative settings. A live koto performer, Aoi Uyama, will improvise alongside a robotic koto and a Eurorack synthesizer setup, performed by Danny Hynds. Many gestures and responses from the koto will rely on the live real-time physiological data from both performers, thereby integrating the presence of the performers in this robotic instrument. Through several different configurations, the concept of performance and liveness will be explored.

パフォーマーの生理学的データを活用することで、新しいライブパフォーマンスを探求するミクストメディア・インスタレーション作品である。パフォーマー自身が事前に記録した生理学的データをもとに、2つの楽器(自動演奏箏とEurorackシンセサイザー)の間にフィードバックループを構成し、それによって楽器が自律して演奏し続ける状況を作り出す。パフォーマーの存在がなくともパフォーマンスが成立しうる、楽器自体がパフォーマーの代理として機能する、アバターメディアとなることを探索している。
この作品は、ライブパフォーマンスに生理学的センサーを組み込むことで、様々な音楽演奏やパフォーマンスのあり方を探る即興パフォーマンス・シリーズである。箏の演奏者である宇山葵が、機械制御の箏とEurorackシンセサイザー(Danny Hyndsによる演奏)と共に、即興演奏を行う。二人のパフォーマーのリアルタイム計測された生理学的データを演奏に組み込む箏で、計測データと生演奏の間のフィードバックループを作り出す。それによってパフォーマの存在が機械制御の箏に反映され、両アーティストの存在がその機械制御の箏に乗り移る。ライブ・パフォーマンスにおけるパフォーマーの身体性や存在感を探求することを目的としている。

Contributors

Danny Hynds: composition, Eurorack synthesizer, design, fabrication, programming
Aoi Uyama: Koto
George Chernyshov: technical director, fabrication
Lady Dingding Zheng: performance design coordinator
Kai Kunze: technical supervisor
Tatsuya Saito: artistic supervisor
Kouta Minamizawa: project supervisor

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